stage-thailand.reismee.nl

Koh Pha-ngan en Bangkok

Dinsdag 26 juni.

Koh Samui - Koh Pha-Ngan

Vandaag hebben we weer lekker ontbeten. Daarna was het tijd om ons ydillische plekje te verlaten. We werden door de eigenares en haar man naar de pier gebracht. De kleine ging ook mee. Hierdoor zijn we een half uur verblijd met liedjes als: 'de wielen van de bus' 'baby shark' en nog een lied waar ik de naam niet van weet. Het kindje was helemaal mee aan het swingen, en Laura en ik konden ons natuurlijk ook niet inhouden. Eenmaal bij de pier hebben we nog even moeten wachten (een uur) en daarna kon de boottocht beginnen. Deze was verder niet zo spannend.

Op Koh Pha-ngan aangekomen liepen we naar ons hostel (HEEET!). Blijkbaar was het hostel van een Franse belg. Nikki en Nadine waren er nog niet, dus ik ben lekker gaan chillen bij het zwembad van Tom en Laura. ''s avonds hebben we lekker gegeten bij een foodmarktje en was het tijd om het eerste feest mee te maken. De jungle party!! Deze was echt super leuk! We hebben gedanst en gelachen, bananen geplukt (hé Nadine), nieuwe vrienden gemaakt en niet zo lang geslapen. Al met al, een goede dag! Morgen is het tijd voor de full moon party

Woensdag 27 juni.

Koh Pha-ngan

Vandaag hebben we met zijn allen aan het zwembad gelegen! Dit was warm, maar heel chill. We hebben volleybal, uno en pesten gedaan. De mensen die bij het resort werken waren hilarisch! Ze waren bijna allemaal homo of ladyboy. En zij gedroegen ze zich ook. Echt hilarisch.

In de avond hebben we weer op hetzelfde foodmarktje gegeten, bier gehaald bij de 7 eleven en gechilld op ons balkon. Hierna was het tijd om ons in neon kleuren te hullen en op te gaan naar het feest! Maar eerst een taxirit! Met live muziek van Nikki ging deze rit super snel voorbij!

Het feest was echt leuk! Strand, muziek en gezellige mensen. Dat is het recept voor een goed feestje. Wel waren er op het einde van de avond zoveel mensen bijna in coma... Echt niet normaal, gelukkig zijn wij gewoon veilig thuis gekomen!

Morgen op naar Bangkok!

Donderdag 28 juni.

Koh Pha-ngan - Bangkok.

Nadat ik ongeveer uhm, 3 uur heb geslapen, begint vandaag de lange reis. Vanmorgen begon deze met het slepen van de backpack, terug naar de pier. Hier had ik de boot naar Surat Thani. Ik besloot maar binnen te gaan zitten, om hopelijk nog even te kunnen slapen. Maar al mijn andere medepassagiers hadden hetzelfde idee! Want de meeste stoelen waren bezet met liggende mensen, die de verf van gisteren nog overal hadden zitten, waarvan de ogen nog een beetje dof waren en de geur die van ze afkwam niet heel comfortabel was... Maarja, ik bemachtigde toch een plekje binnen een heb een beetje kunnen doezelen, eten, en deze verhalen tyoen. Op de pier aangekomen riep een van de mannetjes naar welke bus we moesten. Het was een grote dubbeldekker, ik was tevreden. Na 1,5 uur stopten we opeens in de middle of nowhere... (Het blijkt uiteindelijk een busstation te zijn). Hier moesten we 2,5 uur wachten op de bus die ons naar Bangkok zou brengen. Gelukkig had ik nog een noodpakketje bananen bij me, want verder was hier alleen maar chips te koop haha... Om 19.30 uur konden we weer de bus in. Ik zat heerlijk alleen, dus lekker veel plek om te proberen of ik zou kunnen slapen. Gelukkig is dit vrij goed gelukt. Om 00.30 uur werden we wakker gemaakt met de mededeling dat dit de laatste stop zou zijn. En omdat ik nog niet echt fatsoenlijk eten had gehad, heb ik hier lekkere rijst gegeten.

Vrijdag 29 juni.

Bangkok

Vandaag kwam ik om 05.30 aan in Bangkok. De bedoeling was op khao san road. Maar dit verliep helaas een beetje anders dan gepland. Voordat ik een taxi naar mijn hostel kon aanhouden, moest ik eerst de taxi maffia ontwijken... Die smeren je namelijk ritjes aan voor 3x de prijs, zonder meter. Eenmaal aangekomen heb ik eerst nog wat geslapen. Hierna ben ik in een park gaan zitten om wat te lezen. Vandaag is een wachtdag nml... Gelukkig voor mij hadden Dirk en Willem een lange stop in Bangkok, en hebben we samen nog gegeten op Khao San Road. De taxichauffeurs wilden ons eerst weer oplichten natuurlijk. Maar ik hield voet bij stuk (dat vond de laatste taxichauffeur grappig! Hé dirk). We hebben een feestje gehad met Thaise muziek in die taxi. En het eten op Khoa San Road was heerlijk! Nadat de jongens weer terug waren gegaan na het vliegveld ben ik ook maar snel gaan slapen! Morgen komt Rico!!

Zaterdag 30 juni.

Bangkok

Vanmorgen ben ik om 07.30 uur naar het vliegveld vertrokken (met al die files hier weet je het maar nooit). Bleek dat er helemaal geen files stonden en ik al om 08.15 uur op het vliegveld was... Gelukkig heeft mijn telefoon Netflix.

Het vliegtuig had ook nog een uur vertraging, dus om 11.00 uur kwam meneer eindelijk aangelopen! Wat fijn om hem weer te kunnen knuffelen! Na de taxirit hebben we even op de kamer uitgerust, en toen was het weer tijd voor mij om tourguide te spelen. Eerst zijn we naar de markt Chattuchak gegaan. Hier heb ik Rico onze geliefde springrolls (ja die mag hij hebben) en fruitsmoothie laten proeven. Jammie! Ook zijn we nog even uitgestapt in Lumphini om de varanen te kunnen bekijken. Echt cool, de schildpad was ook weer van de partij. 's avonds hebben we in het straatje naast khao san road gegeten en uno gespeeld. We zijn wel vroeg naar het hostel terug gegaan, want Rico was natuurlijk moe van de vlucht. Morgen gaan we de highlights van bangkok bekijken #zinin

Ohja Rico's eerste indruk van Bangkok? Warm, druk, lawaaiig, maar leuk voor een paar dagen.

Zondag 1 juli.

Bangkok

Vandaag was onze eerste volle dag samen in Bangkok. Voordat we de stad gingen verkennen hebben we onze nachttreintickets van ayuttaya naar chiang mai gehaald op het station. Ook hebben we de fietstocht geregeld voor morgen. Toen was het tijd voor mijn tour door Bangkok rondje. We stapten op de ferry naar Wat Arun, dit is een super mooie witte tempel met aangenaam mozaïek. Rico heeft hier even zijn fotomodel moves laten zien! Daarna staken we met de veerpont weer de rivier over. 4 baht, voor 2 minuten haha.

We hadden toen wel echt honger gekregen, dus ik heb mijn bekende yoghurt met muesli en fruit gegeten. En Rico 3 gebakken eitjes (rijst in de morgen is niet zo'n goed idee). Hierna konden we op naar Wat Pho. Ik denk dat ik mezelf daar naar binnen gebluft heb (een van de leraren op KIS zei dat als ik mijn pasje liet zien, ik gratis naar binnen mocht), de man was in eerste instantie niet zo onder de indruk, maar liet me uiteindelijk toch door. Mooi om de gouden boeddha nog eens te zien! Bij het paleis lukte dit helaas niet, dus heeft Rico deze alleen bezocht (in zijn allermooiste outfit). Het was ondertussen half 1, en we hadden geen dag planning meer...

Maar gelukkig bedacht ik dat we nog naar chinatown konden gaan. Wat een immense drukte zeg, en dat in die hitte #zweeet... Onze zoektocht naar lunch ging niet zo soepel, want om de een of andere reden was alles dicht (waarom? Echt geen idee). Uiteindelijk zijn we gestrand bij het zaakje vlakbij ons hostel. Dit smaakte heerlijk! Na nog even gechilld te hebben in lumphini park, een kamer geboekt te hebben voor Kanchanaburi en geprobeerd af te koelen, was het tijd voor avondeten in een van de gezellige straatjes naast Khoa San Road! Nu een beetje op tijd naar bed, en morgen de hele dag FIETSEN!

Maandag 2 juli.

Bangkok.

Vandaag mocht ik weer een fietstocht van Co van Kessel volgen! Deze keer een van 9 uur... De hele dag dus. Vanmorgen om 09.00 uur begonnen we onze tocht door de smalle straatjes en steegjes van Chinatown. Zo leuk om deze te ontdekken op de fiets. De gids vertelde ons dat we vandaag niet veel streetfood kraampjes zouden zien, op maandag moeten deze namelijk verplicht schoongemaakt worden (we hebben er toch nog wel een aantal gezien hoor). Hierna fietsten we tussen een klein marktje door waar de vis schoongemaakt werd (stinkt!) en op zilveren platen in de warmte verkocht werd. Echt een beetje gek voor ons, maar heel gewoon hier. Ook hebben we een super mooie tempel bezocht. Hier vertelden ze ons dat er een boeddha is voor elke dag. Dus als je weet op welke dag je geboren bent, kun je je tot deze boeddha richten. Als je het niet weet, er is ook een boeddha waar je je toe kunt wenden. Deze is er namelijk speciaal voor de mensen die het niet weten!

Ook hebben we op de fiets de plantages van Bangkok verkend! Kleine betonnen paadjes tussen de palmbomen, rijstvelden, papaya planten, en allerlei andere kruiden. Deze smalle paadjes waren de hoofdwegen, waar iedereen lekker met zijn scooter overheen crosst! Dus als er een tegenligger kwam werd er langs onze rij fietsers heel hard SCOOTER geroepen.

De lunch was heerlijk! Rijst, omelet, kip en varken gekruid met allerlei lekkers, en als toetje meloen en ananas.

Toen was het tijd voor ons volgende vervoermiddel, de lokale bus! De fietsen werden ingeladen, de bassen en de top 40 aan en het feest kon beginnen! Na weer een klein stukje gefietst te hebben (met de meest dreigende lucht die ik tot nu toe in Thailand gezien heb) kwamen we aan bij het treinstation. Echt net op tijd! Want het leek even alsof al het water uit de wolken naar beneden kwam vallen, wat een plensbui... We hebben even het lokale marktje ontdekt waar je voor 10 baht een kilo komkommers kon kopen (CHEAP).

In de trein hebben we kunnen genieten van de palmboom bossen in Bangkok! Echt apart om eens in een trein te zitten waar de deuren en ramen open blijven en waar de ventilatoren frisse lucht laten waaien!

Ons laatste vervoermiddel was de longtailboat. Dat lawaai had ik niet gemist. Maar het uitzicht over de wolkenkrabbers was top!

Alles bij elkaar dus echt een leuke dag waarin we heel veel gezien hebben! Vanavond heb ik eindelijk weer eens een noodlesoepje gegeten! En morgen gaan we op weg naar kanchanaburi!

Reacties

Reacties

Nikki

Woewww! Wil 't nao 't laezen van dien verhaal nog eins gaer euverdoon! Mis allein nog de foto's ? of toch neet..?

Mariette

Wat leuk jongens! Denk wel vermoeiend in zo'n hitte. Geniet ze maar lekker. Dikke ? voor allebei.

Angelique

Super, nu is het dubbel genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!