stage-thailand.reismee.nl

KIS

Sawat die Kha, allemaal,

Vandaag was de spannende dag aangebroken...
Mijn eerste dag stage op KIS International School (stiekem toch wel spannend).

's Morgens ging ik voor het eerst in mijn lange broek en t-shirt over straat (Ja, zelfs deze 'kan-niet-zo-goed-tegen-de-hitte'-persoon moest eraan geloven). En ik moet zeggen, ja het was warm, maar... het ging goed! De school zelf had gelukkig airco in de lokalen en ventilators in de kantine.

Eerst hebben we kort kennis gemaakt met de directeur en directrice, en vervolgens zijn we direct naar onze groepen gegaan. Ik ben ingedeeld in class EY2 (Early Youngsters), deze kinderen worden in dit schooljaar allemaal 5 jaar (JA! Juf Sanne weer bij de kleuters ).

De school is heel anders ingericht en opgebouwd dan hier. De kinderen hebben allemaal een eigen portfolio, en aan de muur hangt de 'onderzoeks-cyclus' van de periode. De kinderen doorlopen deze cyclus van:
- What do I know?
- What do I want to learn?
- Wondering, Wandering and sorting out
- Gathering and researching, going further
- Sharing, making conclusions
- Take action

De kinderen maken eerst kennis met het thema, afgelopen thema gebeurde dit doordat de leerkrachten een hele hoop verschillende materialen hadden neergelegd (karton, plastic, hout enz.) de kinderen mochten dit gaan sorteren. Aan de hand hiervan kwamen vragen over het sorteren en over de materialen aan bod. Deze verwerkten de leerkrachten in de centers (hoeken). De leerlingen konden hierna met allerlei verschillende materialen werken en onderzoeken. Hier komen steeds foto's van op de wandmuur. Daar worden dus alle conclusies met elkaar gedeeld.
Aan het einde van het project laten kinderen zien wat ze gedaan hebben met de geleerde informatie. Zo hingen er op het afgelopen bord foto's van leerlingen die thuis meer recyclen of metalen rietjes gebruiken i.p.v. plastic, die hoef je namelijk niet telkens weg te gooien. Zo zie je aan het einde van je thema op één muur wat alle kinderen geleerd hebben.

Ook krijgen de leerlingen van school snack en lunch, (en ja, de juf natuurlijk ook! ). Dus eerst heerlijk verse papaja, en bij de lunch rijst met kip en een heerlijke zelfgemaakte salade van de saladebar, en last but not least verse ANANAS. Alles was heerlijk... behalve de kip, man wat was die pittig... Chili to the max, denk ik (of het lag aan mij).

De kinderen waren erg nieuwsgierig naar wie ik was en de leerkrachten erg behulpzaam en vriendelijk.
Een nadeel, de kinderen hebben allemaal een uniform aan, en de Thaise jongetjes lijken daardoor zoveel op elkaar... Ik hoop dat ik alle namen (40) leer binnen een week... (normaal ben ik hier goed in, maar nu? Ik betwijfel het).

Het was allemaal erg interessant om te zien! Deze week blijf ik vooral meekijken, en volgende week mag ik ook zelf aan de slag!
Ik ben heel benieuwd naar wat er nog allemaal komen gaat

La khon Kha,
Sanne

Reacties

Reacties

Julia

Ha Sanne, wat fijn dat je daar ook schoolfruit krijgt (en nog wat meer)!?
Wedden dat je in no-time de kindjes uit elkaar kunt houden? Weet je nog in het begin met die tweeling bij ons? Na een poosje begrijp je niet dat je er ooit moeite mee had.
Heel veel plezier en succes daar!?

Superbibi

Sanneman probeert de chillende chili! straks ben je er vast wel aan gewend. Je beleeft nu al veel avonturen ben benieuwd naar je toekomstige verhalen!!

Xx superbibi (zonder sanneman?)

Mariette

Ha Sanne, die manier v lesgeven klinkt heel interessant en zo anders dan bij ons. Leuk voor je! En lekker genieten van super vers fruit en de kip..met kruiden. ...hihi. Veel plezier nog! Groetjes Mariette

Miriam

Hoi Sanne, wat leuk om dit te lezen. Dat komt vast wel goed met die namen. Wat een interessante manier van lesgeven! Veel plezier, ik hoop nog meer van je te lezen! Groetjes

Lianne

Hee Sanne,
Fijn dat je het naar je zin hebt. Klinkt allemaal erg leerzaam. Zal wel een hele bijzondere ervaring worden. Veel succes nog!
X Lianne

Bianca Beckers

Hoi Sanne, ik heb je blogs tot nu toe gelezen en ook jij neemt mij mee terug naar Bangkok. Zo beeldend voor mij en wat mooi hoe je jouw ervaringen deelt. Ik ben benieuwd naar het vervolg, je gaat een goede tijd tegemoet.
Groet, Bianca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!