stage-thailand.reismee.nl

Inburgeren in Bangkok

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn eerste volledige dag in het mooie Bangkok.
Ik zal eerst kort iets vertellen over mijn reis. Die begon namelijk in Düsseldorf, daar stapte ik in het vliegtuig naar Finland.
Om 21.30 uur kwam ik daar aan, om vervolgens om 23.55 uur naar Bangkok te vliegen.

Daar had ik mijn eerste gesprek met een Thaise mevrouw. Ze zat ook te wachten bij de gate. Twee andere dames gingen aan de ene kant van mij zitten en zij aan de andere kant. Ik vroeg of ze niet met me wilde ruilen, zodat ze beter konden kletsen. Dit vond ze heel lief, maar hoefde niet. Zo raakten we in gesprek. Ze gaf aan dat ze in Finland op vakantie was geweest, en waar ik in Thailand naartoe ging. Ik vertelde dat ik eerst twee maanden ging werken, en daarna tijd had om te reizen. Toen vlogen de tips van mooie plekken me om de oren. Ze gaf me zelfs haar nummer, zodat ik haar eens kon bezoeken als ik klaar was met werken! Hoe lief! Dit gaf me vertrouwen in het grote avontuur dat voor me lag.

De vlucht zelf was goed gegaan, ik heb zelfs nog wat mooie foto's gemaakt van Finland in de nacht, en Thailand vanuit de lucht. Die zal ik hierbij toevoegen. Ook de rit in de taxi naar mijn appartementje heb ik overleefd (ja, dit vond ik best wel spannend)! Het was eigenlijk heel erg luxe, er was namelijk gewoon wifi in de taxi!

Eenmaal aangekomen bij mijn appartementje kreeg ik weer hulp om de cijfercode van mijn deur te kunnen openen! Ik heb rustig alles uitgepakt (Maar vooral eerst héél snel de airco aangezet) en ben even bekomen van de warmte. Hierna heb ik direct mijn eerste boodschapjes gedaan.

Mijn eerste echte dag in Thailand begon om 07.00 uur in de ochtend, de zon scheen fel door mijn raam en ik besloot maar eens uit te zoeken of ik makkelijk te voet op mijn stage adres kon komen. Dit was gelukkig het geval. Hiervoor moest ik wel een onnoemelijk drukke straat oversteken, zonder enige vorm van verkeersborden, verkeersregels of zekerheden voor je leven...
Gelukkig kwam er net een Thaise meneer aan, die aan mijn gezicht denk ik zag dat ik even niet wist hoe ik dit ging overleven, hij wenkte me, liep gewoon de straat over (de auto's en scooters stopten ook gewoon gelukkig) en bleef me wenken.
Weer een voorbeeld van de vriendelijkheid van de Thai (Dankjewel meneer, anders had ik het oversteken waarschijnlijk niet aangedurfd )
Advies aan mezelf: gewoon de straat oversteken, de auto's remmen wel... (tot nu toe in ieder geval).

Ook heb ik de eerste twee dagen erg lekker gegeten van het eten dat gemaakt wordt in de straattentjes, voor ongeveer €1,50 heb je een hele maaltijd, waar je zelf helemaal niks aan hoeft te doen! Wat een comfort zeg. Ik denk niet dat ik nog ga koken de komende maanden

Morgen ga ik op zoek naar de metro, en heb ik afgesproken met de twee andere Nederlandse meiden van mijn studie!
Ik houd jullie op de hoogte!

La kon kha,
Sanne

Reacties

Reacties

Julia

Fijn om te lezen dat je een goede reis had en leuk om je zo een beetje te kunnen volgen Sanne. ?

Hans

Goed om het avontuur tegemoet te gaan. Daar word je alleen maar rijker van. Ben niet bang als het straks misschien even minder wordt, dat hoort ook bij het avontuur. Veel succes en veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!