stage-thailand.reismee.nl

Avontuur op Koh Tao en Koh Samui

Maandag 18 juni.

Koh Tao.

Vandaag was het snorkeldag. Een van de Nederlandse meiden (Nouja meid, ze is 31) ging gezellig met me mee. In de pick-up taxi hebben we een Ierse en Engelse jongen ontmoet. Hier hebben we de hele dag mee opgetrokken. Tijdens de bootreis en het snorkelen hebben we 5 plekken rond het eiland bezocht. We konden hier heel veel vissen zien, koraal, en zelfs een kleine haai zien. Echt nice! De eerste 10 minuten waren vreselijk... We moesten tegen de stroming in varen # zeeziek. Daarna was de zee rustig en kalm, gelukkig! Op de boot waren koekjes en water aanwezig en een super grappige host. Het laatste plekje dat we bezochten was een eilandje met een super mooi viewpunt. Helaas begon het hier meegaaa hard te regenen, de host maker iedereen aan het lachen door steeds te roepen: 'you're cold, I See it, you need a hug! En dat 50x achter elkaar, zo vrolijk als het maar kan #respect.

Ook al was er niet echt zon, Sanne is toch weer lichtelijk op een kreeft gaan kijken (shit happens)...

Vanavond gaan we (dutchie en ik) met een van de jongens wat eten, en daarna op stap! Dit was erg gezellig (lees een beetje TE gezellig). Zoals ik al zei, ik was de jongste, dus ik werd getrakteerd! Het begon al bij het eten, met een tower bier! Hierna gingen we over op de mix drank in buckets haha. Het was wel erg gezellig! Maar de volgende dag had ik een rustdag haha!

Dinsdag 19 juni.

Koh Tao.

In het hostel raakte ik in gesprek met een Engelse jongen en een meisje. Hier heb ik gezellig fried Rice mee gegeten. ''s avonds had ik een reünie met Laura! Echt gezellig. Natuurlijk moesten we ook weer even skipbo spelen. En wat bleek... Sanne is nog steeds kampioen! (Sorry Tom, zelfs met vals spelen kun je niet winnen) hierna heb ik ze mijn favoriete barretje laten zien met de jongens die met vuur spelen...

Morgen ga ik waarschijnlijk toch nog een dagje hier blijven en scooteren met Laura en Tom.

Woensdag 20 juni.

Koh Tao

Vandaag was de dag... Koh Tao zit onveilig gemaakt worden, want Sanne gaat de scooter op! Gelukkig zijn Laura en Tom er, dus kan ik eerst een stukje achterop (even kijken wie de beste chauffeur is van hun twee haha). Onze eerste stop was het view point bij Mango Bay... Maar (plaats scheldwoord hier) wat zijn de wegen op Koh Tao slecht... Het eerste stukje was nog fijn en verhard, maar daarna... De jungle is er niks bij. Zandweggetjes met geulen, gaten en hobbels... Gelukkig hoefde ik nog niet te rijden want dan was ik verongelukt. Op snelheidstandje schildpad vervolgden we onze weg, waarbij ik af en toe moest afstappen omdat de scooter anders niet omhoog kwam, of omdat er zoveel hobbels en gaten waren dat Laura en Tom blij waren dat ze de scooter zelf boven kregen. Eenmaal boven moesten we betalen voor het uitzicht... #afzetters maar het was een mooi uitzicht over het eiland. Hierna zijn we vooral op de grote wegen gebleven, en hebben we gechilld bij een strandje. Hier was een mooie ronde parkeerplaats bij. Dus kreeg ik een speedcursus scooter rijden! Gelukkig was ik een natuurtalent (ahum), maar na een paar rondjes met horten en stoten gas, ging het redelijk soepel! Ik mocht direct de stijle weg op hierna. En wat was het leuk! Ik heb echt genoten! Dus in Nederland komt er een scooterrijder bij haha. Terwijl ik dit typ zitten we aan het strand te wachten op ons avondeten. Met een heerlijke cocktail en een heerlijk windje! Dus naar huis hoef ik voorlopig nog niet! Morgen ga ik lekker verder naar Koh Samui! Ben benieuwd welke avonturen ik daar ga beleven.

Donderdag 21 juni.

Koh Tao - Koh Samui

Vanmorgen stond de scooter nog naar mij te staren, en omdat ik toch geen andere plannen had, ben ik nog een beetje rond het eiland gaan crossen! Wat een heerlijk gevoel is dat, en hoe fijn om je gedachten even op 0 te zetten, en te genieten van het moment. Ik besefte me weer even dat ik echt geluk had! Helaas was het daarna tijd om in te pakken, de scooter terug te brengen en op weg te gaan naar Koh Samui. Bepakt en bezakt stapte ik mijn scooter op. Backpack op mijn rug, en rugzak op mijn buik (wel even spannend hoor! Lukt het ook met zoveel bagage...). Toen ik de scooter ingeleverd had, had ik nog wat tijd over om heerlijk te relaxen op het strand. Laura en Tom waren namelijk duiken, en we zouden nog gezellig samen lunchen. Een heerlijke pannenkoek met banaan en ananas en een ananas smoothie later, was het tuig echt tijd om dag te zeggen tegen Koh Tao voor mij! En als je al dacht dat Sanne, een backpack en een rugzak veel was op een scooter, dan zal dit je nog meer verbazen! Ik werd namelijk naar de pier gebracht door Laura op de scooter (echt super fijn! Bespaarde mij een half uur lopen, in de hitte...). Om half 4 vertrok mijn ferry richting Koh Samui. Dit was een heerlijk rustig en zonnig tochtje. Op de pier aangekomen, kon ik voor 150 baht in een minivan stappen die me naar mijn slaapplek zou brengen. Nou... Dit was de rit van mijn leven, de chauffeur wist een shortcut... Door de bergen, met de minivan. Dus had erop, toeter bij de hand, en GAAN! In eerste instantie dacht ik hmm.. Dit eiland is niet heel speciaal, maar daar scheurend door de bergen en bochten begon mijn mening al te veranderen. En toen ik bij mijn slaapplek aankwam was ik verliefd! Een super mooi wit strand, hele schattige gekleurde bungalows, en heel veel rust! WAUW! Hier ga ik mezelf wel vermaken. Ondertussen was het wel al bijna donker.. Dus heb ik de 7eleven opgezocht, wat te drinken gehaald, en ben ik aan de straat bij een tentje pad Thai gaan eten! Nu ik dit typ zit ik met een heerlijk achtergrond muziekje te luisteren naar de golven en een.... (Nee, geen alcohol deze keer) 7-up te drinken! Morgen ga ik genieten van het strand en kijken wat er hier in het dorpje te doen is! Ben benieuwd.

Voor de foto's kun je kijken in de map met dezelfde naam als dit verhaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!