stage-thailand.reismee.nl

En nu: alleen op reis!

Vrijdag 15 juni.

Huoi Kwang - Chumphon

Vandaag was het zover. Ik moest mijn veilige plekje verlaten, en het grote avontuur opzoeken. Voordat Rico eindelijk komt, zal ik 2 weken alleen op pad gaan. En ja, ik denk er hetzelfde over als jullie. Als je aan Sanne denkt, denk je niet 'goh, die vindt het vast leuk om alleen te reizen.' Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe me dit gaat bevallen. Terwijl ik dit typ zit ik te wachten tot de bus naar Chumphon vertrekt. Dit is een plaatsje waar ik de oversteek naar Koh Tao ga maken. En hier begint dan ook mijn eerste avontuur. Ik was heel vroeg vertrokken (2 uur van tevoren #verkeerinbangkok) en kwam een uur te vroeg aan op het busstation. Hier volgde ik de bordjes naar de loketten. De vrouw aan de balie vertelde me dat ik naar platform 22 moest (dacht ik). Eenmaal daar aangekomen was het vrij verlaten (lees: er was helemaal niemand). Om kwart voor 12 kreeg ik toch een beetje zenuwen. Ik besloot maar aan de beveiliging te vragen of ik goed zat. Blijkbaar moest ik op platform 72 zijn?

Gelukkig was ik nog op tijd (en zijn de bussen meestal te laat)...

Maar dat was bijna mental breakdown 1, gelukkig toch maar nagevraagd??

Nu op naar een 7 uur durende busreis tussen de Thai (ja ik dacht ook dat er meer backpackers zouden zijn)!

Tot nu toe bevalt de reis prima. We stopten net bij een restaurantje waar we wat konden eten, en plassen (het was een gat in de grond). De vrouw naast me vertelde gelukkig wat de bedoeling was en hoeveel tijd we hadden, want van het Thai snap ik nog vrij weinig.

Uiteindelijk kwam ik om 19.30 aan op mijn bestemming. De chauffeur kwam naar boven, wees naar mij en zei 'you, here' en wees naar beneden. Ik stapte uit en kwam bij een klein busstationnetje uit. Snel opende ik mijn app om het dichtstbijzijnde hostel te zoeken. Wat gelukkig maar 5 min. Lopen was. Voor 5 euro heb ik dus vannacht een eigen kamer met douche en wc! Toen moest ik nog iets te eten scoren... Er was nog wel 1 tentje open waar ik rijst met kip, tomaat en komkommer heb gegeten. En het smaakte prima! Nu lig ik weer op mijn kamer, want zoals ik al zei was het dorp vrij uitgestorven. Morgen ga ik op zoek naar de ferry en dan naar het eiland Koh Tao. Ik heb er zin in (en hopelijk vind ik daar wat meer aanspraak dan vandaag)

Zaterdag 16 juni.

Chumphon - Koh Tao

Ik heb lekker geslapen vannacht. Wel even wennen, niet meer op mijn vertrouwde plekje en zonder airco. Maar het was goed te doen. Zometeen word ik opgehaald door de minivan die me naar de ferry brengt. En dan op naar het island life!

De minivan was snel en bracht me naar de ferry. Helaas was het vrij bewolkt (lees miezerig) waardoor ik nog geen mooie strand foto's met blauwe lucht hem kunnen maken. Op de ferry zat ik bovendeks om te genieten van de frisse zeelucht en het uitzicht over zee! Heerlijk om je hoofd hier leeg te laten waaien. Ik heb zojuist mijn hostel geboekt, op 10 min afstand van het strand. Dus hopelijk wordt morgen een lekker relax dagje met zon, zee, strand en gezellige mensen (die hopelijk in hetzelfde hostel als ik verblijven. Bij aankomst regende het helaas. Dus ben ik maar snel in een (ik denk te dure) taxi gestapt. Het hostel ziet er goed uit! Tot nu toe heb ik nog geen kamergenootjes gezien, maar dat komt vast nog wel. Nu zit ik voor het eerst in mijn leven alleen te eten in een restaurantje. Hopelijk wordt dat geen gewoonte. De noodlesoup was wel erg lekker! Alleen veeel te veel. Hopelijk kan ik vanavond nog wat drinken met gezellige mensen.

Na het eten liep ik terug naar mijn guesthouse hier zaten verschillende mensen te eten. Ik mocht erbij komen zitten. Een van de jongens begon zelfs gitaar te spelen. Al met al een gezellige avond dus! Hopelijk is het weer morgen beter.

Zondag 17 juni.

Koh Tao.

Vanmorgen werd ik wakker van... Jawel de regen.. Beetje jammer. Na nog even gedommeld te hebben besloot ik maar een serietje te kijken en een plan te bedenken voor vandaag. Ik kwam op het idee om het eiland te voet te verkennen. En gelukkig was het na mijn serietje ook droog. Iemand die met me mee wilde had ik nog niet gevonden dus ik besloot alleen te gaan. Via internet had ik een mooie route gevonden. Of het aan mij lag weet ik niet, maar de route kon ik helaas niet volgen. De stijle wegen en zandpaden waren pittig. Maar ik werd beloond met mooie uitzichten! Vooral de weg naar een klein tempels je hoog op de berg was erg mooi. Veel trappen, maar totally worth it. Gelukkig stond er op een van die plekken ook water, dus kon ik deze fijn bijvullen (ik zweette me namelijk dood, ook al was er geen zon). Op het moment dat ik dit typ zit ik bij een van de uitzichtpunten te wachten tot het weer dro(o)g(er) wordt. Mijn gopro heb ik tijdens dit tripje goed kunnen testen! Hopelijk is het zo weer droog.

Na mijn hike ben ik nog heerlijk langs het strand gelopen. Hier stond veel wind, dus lekker uitwaaien.

Vanavond heb ik afgesproken met wat andere dutchies! En we gaan poolen (nee ik kan dat niet). En voor morgen heb ik een snorkeltrip geboekt, dus jammer voor het weer... En Sanne gaat ervoor!

Reacties

Reacties

Angelique

Top hoor!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!