stage-thailand.reismee.nl

Bellydance enzo

Sawat die Kha allemaal,

Dit was alweer mijn één na laatste weekend in Bangkok! Echt de tijd vliegt voorbij. Als ik hier over straat loop lijkt het nog steeds alsof ik hier maar twee dagen ben (al hoef ik bij mijn favo noodlesoep tentje al niet meer te zeggen wat ik wil eten, ze weten het al haha).

Maargoed, dit weekend: donderdag en vrijdag waren vreselijk...

Ja echt, ik was ziek! En niet ziek als in blegh, ik voel me niet zo lekker, laat ik maar thuis blijven.

Nee het was echt: "pff, twee stappen zetten, dat gaat me niet lukken." Gelukkig zit ik niet helemaal alleen in Bangkok, mijn mentor had me op mijn hart gedrukt te bellen als er iets was. En Laura is donderdagavond nog wat bananen komen brengen (Ja, ik voelde me zo slecht dat ik die 200 meter naar het winkeltje nog niet eens voor elkaar kreeg), nadat ze eerst even dacht: "Kan ze dat stukje niet halen?" Maar nadat ze me gezien had, en ze weer op de scooter was gesprongen kreeg ik algauw een appje: "Je ziet er écht slecht uit, ik laat mijn telefoon aanstaan, als er iets is, bel maar!"

Maargoed, vrijdag was het al iets beter, en zaterdag was ik weer ongeveer mezelf.

Gelukkig maar, want we gingen naar de buikdansoptredens van mijn mentor, de kinderen van KIS (en tot mijn verrassing waren er ook nog andere professionele buikdanseressen).

Dit was echt zo leuk om te zien! De kostuums, de verschillende soorten buikdansen (jup er zit verschil in!) Zo zagen we een paar Japanse buikdanseressen, Indische, Thaise en een paar fusion stijlen (waar de muziek van nu bij betrokken wordt). Uiteindelijk echt een culturele avond dus haha.

Er was ook een groepje met kinderen van EY2, dit was zo schattig om te zien! En ook een paar leerkrachten en ouders van kinderen deden mee. Echt knap dat ze dit doen, en durven bij zoveel professionele danseressen. Nicole (mijn mentor) had deze show georganiseerd.

Na de optredens moesten we natuurlijk wel wat gaan drinken (of wat meer). Dit deden we in de Aussibar. En hoe leuk om je collega's zo op een andere manier te leren kennen. Het was net een opstap avondje in Nederland, met dansjes, drankjes en superleuk gezelschap.

Zondag heb ik in Bangkok rondgestruind samen met mijn nichtje en een vriendin van haar (jup ik mocht weer gids zijn). We hebben een echte Thaise massage gehad (ja ik leef nog! Het was een beetje een combinatie van marteling en hemel.... ze weten in ieder geval wat ze doen hier)! Ook hebben we lekker vers fruit gegeten, een blended oreo ice milkshake achtig iets gedronken (CHOCOLAAAA, die had ik echt gemist). En hebben we ons verplaatst met de taxi, de metro, de ferry, de tuktuk en natuurlijk te voet. Dit avondje hebben we afgesloten op Khao san Road, waar we eigenlijk alleen iets gegeten hebben (bedankt hè, jetlag).

Dus ik heb er weer een goede referentie bij, mocht het juf zijn niet lukken (ik hoop toch van wel...!), kan ik in ieder geval gids worden. Dus ga je nog ooit naar Bangkok? En heb je een privégids nodig? Als jij het vliegticket betaalt, ga ik mee haha!

Op naar de laatste 7.... stagedagen, en nog één weekend te gaan, voor mijn avontuur verder gaat in de vorm van het reizen!

La khon Kha,

Sanne

Reacties

Reacties

Angelique

Oh jee Sanne...zooo kort nog maar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!