stage-thailand.reismee.nl

En toen was ik opeens gids

Sawat die Kha, allemaal,

Het weekend zit er alweer op, en ik ben weer druk bezig op stage. Maar toch even een update van mijn weekend.

Donderdagavond was de laatste avond in Bangkok voor pap en mam (jammerr....), samen hebben we de avondfietstocht door Bangkok gedaan. Dit was super leuk! We zagen de flower market, Wat Pho en Wat Arun by night en Chinatown in het donker. Bij Wat Pho wilde ik graag een foto met de verlichte pilaar achter mij. Helaas begreep pap niet precies hoe de foto gemaakt moest worden, de gids gelukkig wel! De anderen keken vol hilariteit toe hoe het eraan toe ging. Hij ging namelijk op de grond liggen, vertelde me dat ik een paar stappen naar voren en de zijkant moest maken, en voila: DE perfecte foto (dat zei ik in ieder geval tegen hem haha, ik durfde niks anders te zeggen) (of de foto ook echt perfect was? Kijk zelf maar even haha).

Maar helaas was het vrijdag de dag dat pap en mam weer naar huis gingen. Jammer, maar we hebben echt een super gezellige tijd gehad samen. En zij een hele mooie reis geloof ik.

Vrijdagavond ben ik met Laura en Eva naar de Skybar gegaan. Wat een super mooi uitzicht heb je daar zeg! Vooral 's avonds als het donker wordt en de lampjes aangaan. We hebben één drankje gedronken, waar we ongeveer 3 uur mee gedaan hebben (het is wel echt héél duur), en we hebben een snackje gekregen: bananenchips met paprikapoeder (smaakte naar paprikachips), pompoenchips en wasabinootjes (die waren PITTIG!).

Zaterdag was het mijn beurt om voor gids te spelen. Een collegaatje en een vriendin van haren waren namelijk gearriveerd in Bangkok. Ik heb ze eerst meegenomen naar Chatuchak, waar ze net als ik verbaasd waren om te zien hoe goedkoop het is, hoe erg je op die markt kunt verdwalen, en hoe warm het is (vooral nadat het heeft geregend #vochtig). We hebben wat leuke dingen gekocht. En toen was het natuurlijk tijd om ze dé straat van Bangkok te laten zien, namelijk Khoa San Road. We namen natuurlijk de TukTuk waar je natuurlijk altijd moet afdingen (dat waren mijn vriendinnetjes de dag ervoor vergeten...) dus ze kwamen erachter dat ze taxi's hadden kunnen nemen voor dat geld. Maargoed, we hebben super lekker gegeten, ik heb verteld over mijn stage, de lekkere gerechten, ze het kleine beetje Thais dat ik ken geleerd (hallo, dag, dankjewel en GEEN rare kruidenmengsel van citroengras en koriander). En toen hebben we ons even begeven op die drukke straat. Het was leuk om te zien dat zij dezelfde dingen meemaakten en zagen, als die ik de eerste keer meemaakte.

Ik werd ook weer bijgepraat over alle ins en outs in Nederland. Dan merk je toch wel dat daar de tijd ook verder gaat, en dat je best wel wat mist.

Zondag heb ik heerlijk bij Laura en Eva in de zon gelegen. Hebben we de Thaise bakker Bart gevonden (echt super lekkere broodjes, doughnuts, gebakjes enz.) waar we dus echt nog een keer naartoe moeten. En hebben we lekker gegeten bij het straattentje waar ze ons onderhand wel kennen.

Een rustig weekendje maar wel heel leuk! Vooral omdat ik nu eens de gids mocht zijn in Bangkok, in plaats van de toerist!

En ohjaa! Zondagmorgen (voor jullie dus zaterdagnacht) heb ik nog even een feestje gevierd in de brouwer met Sandra en Bianca! Ik vond dat echt top meiden! Net alsof ik er weer even bij was, maar dan via whatsapp bellen haha. De mensen daar vonden het ook super grappig, want ik heb opeens allemaal nieuwe vrienden die het cool vonden dat ik in Thailand was.

La Khon Kha,

Sanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!