stage-thailand.reismee.nl

Kreeft, tomaat en Sanne... Wat hebben deze drie gemeen?

Sawat die Kha, allemaal,

Zoals ik mijn vorige blog al eindigde, had ik een heerlijk weekend voor de boeg. Een paar dagen verblijven op het mooie eiland Koh Samet, en daarna het bezoek van pap en mam!

Ik wil graag beginnen met vertellen dat het inderdaad een heerlijk weekend was! Maar... (Ja, als je mij al wat langer kent, is er altijd wel ergens een maar) er gebeurden natuurlijk ook nog wat onverwachte aangename en wat minder aangename dingen. Wat precies, lees je natuurlijk vanzelf in dit verhaal.

Koh Samet.

Onze reis naar Koh Samet begon 's morgens in alle vroegte. Ik nam een taxi (nu gewoon een auto ja) naar het appartement van Laura en Eva (om half 7 's ochtends...) om vanuit daar samen een taxi te nemen naar de beruchte Koa San Road (DE uitgaans/backpacker straat van Bangkok). De leerkrachten op KIS hadden ons geadviseerd extra vroeg te vertrekken, we hoefden namelijk pas om 09.30 uur op Koa San Road te zijn, omdat het verkeer in Bangkok nogal vaak stilstond.

De taxirit verliep aangenaam, en tot ons verdriet waren we al om 08.00 uur op Koa san Road (verdriet ja #langerslapen). Nadat we de straat eens afgelopen hadden op zoek naar Mama's Travel, waarmee we verder zouden reizen, en heel veel vragen over het willen van een ritje in de taxi/tuktuk (ik werd na 10 seconden al gek van die vragen), hebben we besloten even wat te drinken.

Om 09.30 kwam onze minivan aan, en na ongeveer een half uur gewacht te hebben (waarop? Ja.. dat is voor mij ook nog steeds de vraag) konden we vertrekken. Helaas was de weg voorzien van vele bulten en gaten, en de minivan niet voorzien van goede veren. Dus we noemden deze 3-uur durende rit maar onze eerste Thaise massage.

Deel twee van de reis was gelukkig beter! We zaten op de Ferry, staken de zee over naar ons beloofde eiland met witte stranden (we moesten wel weer eerst met een pick-uptruck taxi, over heftige hobbels). De wind in je gezicht en de zoute lucht zorgden direct voor een vakantiegevoel. Na onze korte zoektocht om een slaapplek te vinden konden we eindelijk genieten van Koh Samet! Helaas was het toen al bijna donker, dus hebben we heerlijke pizza gegeten en konden we gaan chillen in NAGA bar, onze stamkroeg voor het weekend bleek later. Daar heb ik mijn eerste Thaise biertje geproefd (ja echt, lees nog maar eens, Sanne heeft het Thaise bier geproefd, het blijft ook bij die ene keer denk ik).

Dag twee was kort maar krachtig Kwalitatief Uitermate Teleurstellend... REGEN, DE HELE DAG... Na 100 potjes skipbo, pimpampet enz. was het toch eindelijk avond, en miezerde het alleen nog maar. Dit grote verdriet hebben we maar weggespoeld met alcohol, bij onze stamkroeg NAGA, waar deze avond ook veel locals kwamen feesten. Ik zal niet in details treden maar de onderwerpen die op de terugweg besproken werden waren: "Hoe klinken Thaise kikkers, en hoe klinken Nederlandse kikkers, de taxi has to wait, because we have to pin, en de rest..."

Thank god was het droog op dag 3. Na een heerlijk ontbijt van vers fruit met yoghurt hobbelden we snel naar het strand! Heerlijk, daar was eindelijk ons beloofde zon, zee en strand! Tijd om te chillen. De zon was na een uur al weg (maar goed ook, zie de vergelijking kreeft en Sanne), maar het bleef droog en wij konden genieten van de warme zee, een potje skipbo en een fles water.

Maandag was het alweer tijd om terug te reizen. Deze keer besloten we met de speedboot en de taxi terug te gaan. Dit is ons veel beter bevallen. De speedboot was echt gaaf, en omdat het best wel waaide hadden we mooie golven om over te scheuren. De taxichauffeur die ons terugbracht naar Huoi Kwang maakt de rit nog aangenamer. Hij was echt super grappig! Vooral zijn lach, als ik jullie weer zie, vraag me naar het filmpje! (HILARISCH).

Maar bij thuiskomst was mijn feestweekend nog niet afgelopen, want pap en mam waren gearriveerd! Na een dikke knuffel gingen we op zoek naar iets lekkers om te eten. Dit hadden we al snel gevonden. We hebben ons tegoed gaan aan de grootste scampi's die ik ooit gezien heb, spaghetti (ook met scampi) en tofu. Het was echt heerlijk, alleen zaten er stukjes peper bij de grote scampi, rode en groene om precies te zijn. Helaas maakte ik de fout om op precies zo'n groene peper te bijten. Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zoiets pittigs heb geproefd! De tranen kwamen letterlijk uit mijn ogen, zo pittig was het (ik denk dat ik ook de kleur kreeg van die chili, kwam niet van de zon). Gelukkig was er tofu om te blussen!

Omdat dinsdag laborday was, en iedereen vrij had (ik dus ook) heb ik met pap en mam Bangkok ontdekt op de fiets + longtailboat. Wat een aanrader, ik ga hier niet teveel over schrijven, maar kijk even in mijn album naar de foto's. Maar ik ben natuurlijk ik niet, als ik niet toch één dingetje kwijt wil. Het eten dat we tijdens deze tour kregen (gemaakt door een local) was echt zó lekker, en zó veel. We hadden rijst, soep met noedels, gefrituurde chickenwings, lamsvlees, varkensvlees gemarineerd, visballetjes met een overheerlijke saus, gewokte groenten. Echt heel erg lekker allemaal!

Het enige nadeel was dat mijn hoofd, dat dus al kreeftrood was, volgens betrouwbare bronnen (lees: mijn broertje) "echt een tomaat" was geworden...

In de hoop deze stageweek van rood naar bruin te transformeren,

La khon Kha,

Sanne

Reacties

Reacties

Mariette

Arme jij met al die pepers! Echt leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Geniet nog samen met je ouders! Liefs van Mariette

Bianca Beckers

Hihi, rood dus!
Fijn dat je ouders al op bezoek zijn geweest en ik zie dat jullie een heerlijke fietstocht hebben gemaakt, mooi.
Tot gauw Sanne, groetjes ook aan de rest, Bianca

Angelique

Oei oei...ik heb een aantal verhalen gemist...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!